Wednesday

Sinopsis Novel Kamus Asmara by Syann Alyahya

                                                            

Entahkan sampai bila 
aku harus begini 
menjadi penanti setia dipelabuhan cinta...


Cinta pertama tidak semestinya cinta yang tidak mampu ditandingi walaupun dia bukan ditakdirkan untuk seorang insan yang bergelar sang pencinta setia.
  Begitu jua diibaratkan kepada Syazlin Batrisya, sang pencinta yang sentiasa setia menanti kehadiran pemilik sebenar cintanya setelah dia kehilangan cinta pertamanya suatu ketika dahulu. Namun, dia redha dengan perpisahan yang dipinta itu.
   Saat hati masih bersulam luka, muncul seorang insan yang tidak pernah terduga oleh Syazlin. Cinta keduanya yakni pemilik cintanya yang dicari-cari selama ini. Pertemuan yang tidak terduga memberi petanda kepada gadis itu bahawa jejaka itulah yang dinantinya selama ini setelah berpisah dengan kekasih lamanya. Kehadiran Adlan Izzuddin mengembalikan ceria di hatinya sekaligus telah merawat luka yang sekian lama robek.
   Kebahagiaan hakiki yang bakal dikecapi itu tidak lama dia rasai apabila luka baru tertoreh kembali di hati gadisnya. Adlan Izzuddin pergi menyambut seruan Ilahi sekaligus membawa pergi cinta mereka bersama selama-lamanya. Syazlin hampir hilang pedoman setelah tragedi itu dan bertahun jua dia terpaksa menanggung duka dan rindu yang menggunung terhadap lelaki itu sehingga akhirnya dia dihantar ke luar negara bersama janjinya pada arwah lelaki itu juga demi melupakan segala yang terjadi dalam kamus hidupnya selama ini. Tiada lagi cinta lain yang akan dinantinya jua tiada lagi pemilik cintanya yang lain kerana baginya cinta keduanya itu merupakan cinta sejati yang tidak sekali-kali akan dia lupakan.
  Dia kembali pulang ke tanah air bersama-sama janjinya yang masih terpatri di hati gadisnya. Sekali lagi dia diuji dengan kehadiran cinta pertamanya yang ingin menagih janji lama. Mampukah Syazlin menerimanya kembali setelah berbagai-bagai dugaan dan kelukaan yang diharungi sendiri tanpa insan tersayang disisinya?
                                                                                                                                             sy@nn1107

0 comments:

Post a Comment


ShoutMix chat widget